قضیه ایی بنام خوشکلی

گپی شنیده ام از یکی از کاندیدان شورای ولایتی که خدا کند دروغ باشد و اگر چنین نباشد به کمیسیون انتخابات اطلاع دهیم که باید یک شرط دیگر را هم برای کاندید شدن در کشور در هر پستی که انتخابی باشد اضافه نمایند شرط مقبول بودن یا به رقم دیگر خوشکل بودن.

این حرف مدتها در پس خانه دلم مانده بود هر کسی که این حرفها را شنیده بود نیز میگفتند که اگر چنین است باید کاندید ما مقبول هم باشد و بعضی هم درباره تجربه انتخابات گذشته هم سخن میگفتند که کاندیداها باید به زور عکس خود را به مردم میدادند اما کسانی هم بودند که به خاطر مقبول بودند (البته به گمان بعضی ها)نیاز نداشتند که عکس خود را به زور به مردم بدهند ، جوانان با رغبت تمام عکس آنها را میگرفتند و حتی بعضی حاضر بودند به خاطر داشتن عکس کاندید محترم پول هم بپردازند .

این تجربه بعضی از مردم خصوصا جوانان بود از انتخابات گذشته که زمانی دور یکی از تلویزیون های خصوصی نیز از یکی از همین کاندیدان در این مورد پرسید و او با افتخار تمام جواب داد بله لطف عده ایی از جوانان پرشور و کاندید دوست بود که عکس این جانب به خرید رسیده بود بگذریم ...

وقت انتخابات است و همه احساساتی شده اند از کاندیداها گرفته تا مردم عادی و خدای نخواسته به کسی بر نخورد که باز اوقات مدیر مسئول تلخ شود ، از حق اگر نگذریم و بخواهیم نظر قشر جوان خود را که عموما همه به دنبال رای آنها است را مد نظر بگیریم باید مقبول بودن را نیز جز شرایط کاندید شدن قرار داد در این مملکت که خیلی جواب میدهد .

این سرزمین فعلا دارای قانون مشخص نیست و اگر هم باشد به آن توجه نمیشود که فرقی با بی قانون بودن هم نمیکند ، انگلستان که امروزه نیروی نظامی زیادی در کشورمان دارد هنوز قانون اساسی ندارد و اگر هم به این مردم بگوییم که شما که خود میخواهید برای دیگران قانون وضع کنید چرا خود هنوز قانون اساسی و یا به قول خورشان ( کانستیتیوشن ) ندارید شنیده ام که به آنان بر میخورد و دق میشوند که ما نیاز به قانون نداریم قانون مال جنگل و مردم سرکش است ما که مهد تمدن هستیم و نیاز به قانون در این مملکت نیست .

اما در این جا قانون است و قانون شده است که باید قانون را مراعات نباید کرد نمونه اش خود دولت که پارلمانش قانون جور میکند اما دولت عمل نمیکند ، روزنامه بوستون گلوب چاپ امریکا نوشته است که آقای کرزی پنج فروند قاچاقچی مشهور و قدرتمند مواد مخدر را بخشیده است زیرا کاکای یکی از آنان حاجی دین محمد است و او فعلا رئیس کمپاین مبارزاتی آقای کرزی میباشد ، این افراد به حبس های طولانی مدت مثلا 19 سال زندان محکوم شده بودند و حالا از برکت کمپاین و مبارزات انتخاباتی آزاد شده اند و به ریش قاضیی که آنان را محکوم نموده بود میخندند .

در سایر دنیا و حتی در همان مملکت بی قانون (انگلیس) به این میگویند بی قانونی و قانون شکنی نمیدانم در این سرزمین چه نامش می دهند !!! خوب شاید برای برنده شدن قانونی وجود نداشته باشد ، از موضوع دور نشویم در دوره اول حامد کرزی شاید به این خاطر برنده شد که او را یکی از رسانه های غربی خوش لباس ترین سیاستمدار نامیده بود از خیرات سر همان چپن سبز  و کلاهی که از پوست یک بره  گوسفند درست شده ، حامد کرزی هنوز از همان لباس استفاده میکند و گاهی به خاطر دل کسانی دیگر لنگی بر سر میپیچد .

کاندید محترم ما که گفته است باید برای کاندید شدن مقبول بود خوب به هدف زده است و اگر خودش هم این شرط را دارا باشد باید او را در صف برنده شدگان مشاهده کرد .

برای تان یک نمونه عینی باز از یک رسانه غربی بیاورم اگر سری بزنید به سایت بی بی سی صفحه افغانستان آلبوم عکسی از کاندیداهای خانم این دوره انتخابات وجود دارد اعم از کاندیداهای شوراهای ولایتی ، نامزدان ریاست جمهوری و معاونان پست ریاست جمهوری اگر عکس انتخاباتی یکی از همین خانم ها را با عکس واقعی و تازه اش مقایسه کنید شناخته نخواهد شد از برکت برنامه فوتو شاپ حداقل بیست سال این کاندید جوان شده است و با دیدن عکس انتخاباتی این خانم نازنین هر جوانی مثل من برای او رای خواهد داد به شرط آنکه چهره واقعی او را در سایت بی بی سی ندیده باشد .

این نمونه کاملا عینی است که مقبول بودن نیز جزیی از شرایط کاندید شده است باور ندارید این شما و این سایت بی بی سی که به راحتی هم در دسترس قرار دارد .

اوضاع کشور ما متاسفانه در شرایط کنونی به سمت و سویی روان است که قابل پیش بینی نیست ، یک زن از همین مردم و از همین کشور که فکر میکنم در همین جامعه هم تربیت شده است وقتی چنین مفکوره ایی داشته باشد از دیگران ما چه گله داشته باشیم ، زنی که خود را در صلاحیت ریاست جمهوری دیده است این چنین میاندیشد پس ما نباید از دختران این سرزمین توقع داشته باشیم که  از تولسی و پرینا تقلید نکنند و به فکر درون باشند نه به فکر برون ، زنی در رده رئیس جمهوری خودش چنین میاندیشد این قدر ظاهر خور را عوض نماید اگر خدای نخواسته او روزی رئیس جمهور شود مردم فکر میکنند که او اشتباهی آمده و یا اینکه خود آنان اشتباه کرده اند این است قصه ما در این سرزمین .

تعدد کاندیداها در کشور ما باعث شده است که خیلی از مسائل مهم برای کاندید شدن در زیر تلی از جهالت ها خفه شده و مجال سر برآوردن نداشته باشد و و قتی چنین شد معلوم است که فکرها عوض میشود نه بلکه از میان میرود و احساسات جای آن را میگیرد یا احساسات قومی و سمتی و جناحی و یا احساسات جنسی که یک کاندید شورای ولایتی با جسارت تمام میگوید ایها الناس من یک شرط دیگر را برای کاندید موفق بودن اعلام میدارم شرط مقبول بودن ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد