طاق خالی مجسمه بودا یکباردیگر از ابهت و شکوه همت بلند فررندان ای

دیروز پنجشنبه، طاق خالی مجسمه بودا یکبار دیگر از ابهت و شکوه همت بلند فررندان این مرزوبوم برخود بالید. بلند همتانی که دراوج قدرت ازصلح می گفتند. دررزمگاه، متفقاً با رقیب شعاروحدت ملی سرمی دادند.

وفقط درمقابل تندیس رهبرشهیدشان کرنش می کردند.

ورزشکاران رشته نیوفولکانتاک کاراته هشت ولایت افغانستان، متحدانه ومتفقانه به احترام شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری، لباس رزم پوشیدند و به دورتندیس ایشان حلقه زده، نمایشهای رزمی بی نظیری را اجراء کردند.

ورزشکاران ولایات کابل، هرات، بدخشان، غزنی، سمنگان، بلخ، وردک و پروان به شمول ورزشکارانی ازطبقه اناث برای حصوردریک تورنمنت سه روزه که به یادبود شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری دایرشده است، به بامیان آمده اند که درروزاول این مسابقات و درمراسم افتتاحیه، تمامی ورزشکاران به رسم احترام به خون پاک رهبرشهید استاد مزاری، به مقابل تندیس ایشان درتپه چونی رفته وبعد از ادای احترام، مارشی را به طرف جایگاه مراسم واقع میکانیزه زراعتی بامیان به راه انداختند.

این ورزشکاران، درحالیکه پلاکارت هایی که عکسهای استاد مزاری درآن نصب شده بود را حمل می کردند، حین عبورازمیان بازار بامیان مورد استقبال گرم مردم بامیان قرارگرفتند.

آنچه که بیش ازهمه جلب توجه میکرد، پلاکارتهایی بود که برروی آنها نوشته شده (باتکیه برهمت بلند مزاری). واین کاملا مشخص می کرد که ورزشکارانی که اینچنین با غروربه طرف رزمگاه قدم میگذارند، پشت شان به خورشید گرم است.

حضورورزشکاران زن دراین میان، ازدیگرمواردی بود که تحسین هربیننده ای را برمی انگیخت. استاد فرشته یکی ازورزشکارانی بود که به اجرای نمایشات فورم دردوبخش (گروهی و انفرادی) پرداخت.

علی سینا ده ساله درحالی که عکس استاد شهید مزاری را دردست ولباس ورزشی برتن دارد، چنان مغرورقدم میگذارد که توجه هربیننده ای را به طرف خود جلب می نماید.بعد ازظهراو موفق شد بعد ازمباره با دوحریف بزرگترازخودش (یکی ازغزنی 14 ساله و دیگری ازوردک 15 ساله) مقام اول و مدال طلای وزنش را دریافت کند.

این مسابقات به داوری استاد علی حسین حیدری (شیهان) دردو روز آینده نیزپیگیری خواهد شد.

علی الرغم اینکه سه سال بیشترازظهوراین ورزش رزمی نمی گذرد، افغانستان مدالهای طلای فراوانی را دراین رشته به خانه آورده و درسطح بین المللی جایگاهی خوبی را تصاحب کرده است.

 

مهدی مهرآئین- بامیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد